Gratulerer til Anne med BH Rewyrs Caizer :-)


Lørdag 7. september 2013 var dagen kommet for Ferdselsprøve på Møst og Coop-en, for trivelige og dyktige dommer Tryggve Kroken. Jeg (Anne Løvold) og Rewyrs Caizer gikk lydighetsdelen sammen med Alexsander Dyb og Quinta Aritar Bastet. Det var en vel spennende utfordring å gå vår første prøve sammen med fremmed hund. Kaizer var ikke i sin superform, og jeg var veldig anspent. Vi fikk en dårlig start på det første langstrekket med lineføring, men ellers gikk det faktisk ikke så verst. Kaizer leverte bra, på tross av at ingen av oss var i toppform. Så, jeg kan ikke annet enn å konkludere med at han er helt konge! :)

Litt merkelig å skrive en gratulasjon til meg selv og Kaizer, men her kommer den ;)

Anne og Kaizer

Gratulerer med bestått Ferdselsprøve!


Dommer: Tryggve Kroken


Vår dyktige fotograf Aina Grønseth har sagt fra om at det er for lite bilder av meg og Kaizer på bloggen, og nå blir ønsket om flere bilder av oss oppfylt ;) 


Ferdig med det første og lange strekket på lineføringen, og da var det befriende med en springmarsj :)

Sakte marsj krever stor konsentrasjon, for det er en smule vanskelig å gå sakte for frk. Løvold ;)

Kan ikke klage - Lekker holdt :)

Høyresvingen pleier å være det greieste i gruppe, men det viste seg fort at vi ikke hadde trent dette med et fristende publikum like i nærheten ;)

Men, Kaizer-gullet hentet seg heldigvis inn igjen :)

Hundefører smiler - Storfornøyd med bra venstresving :)

Fri ved fot - Samtemt Springmarsj

Jeg fikk ikke med meg at vi begge var oppe fra bakken (med nesten alle bein og labber) samtidig under springmarsj, men det var vi tydeligvis ;)

Bra venstrevending får meg alltid til å smile... selv når jeg gikk prøve ;)

Fortsatt happy :)

Fin holdt på øvelsen "Sitt fra holdt"

15 skritt unna, og Kaizer satt pent han :)

Flinke gutten sin det, ja :)

Øvelsen "Innkalling fra dekk" ble bra med tanke på fart, men det ble en treg ned-dekk og innkomsten var ikke helt strøken. Likevel, greit nok :)

Her er vi i gang med den mest spennende øvelsen, "Dekk med forstyrrelse". Jeg fulgte et råd jeg fikk fra vår godaste Per Sallaup, og etter blodtrening sammen med Berit sine hunder, berget vi denne øvelsen med glans :) 

Helt konge! :) :) :)

Kaizer låg pent, selv når lekre Quinta passerte :)

Spennende moment - Quinta i dekk, og etter det kommer innkalling (som Kaizer så gjerne vil være med på)...

Kaizer klarte det, og her ser jeg at han låg faktisk uten å strekke seg - Jippy! :)

Passering av den spreke syklisten Torfinn gikk greit for seg :)

Jeg forklarer Per veien til Freikollen, ev. via Molde ;)

Per har en egen evne til å få selv den mest anspente hundefører rolig, og Kaizer liker også han veldig godt :)

BH Kaizer: Helt konge, bamsemums og en luring! :)


Aina har sørget for en godt dokumentert Ferdselsprøve med mange flotte blinkskudd. Uten disse bildene hadde jeg nok aldri skjønt at prøven jevnt over var ganske så bra gjennomført. Det var ikke perfekt, men mer enn godt nok. Tusen takk! :)

Jeg vil også rette en stor takk til den herlige klubben vår! Vi hadde ikke klart dette uten, og spesiell takk til: 
  • Mine faste og gode treningsvenner i oppkjøringen fram mot denne dagen; Berit og Trine.
  • Supergod hjelp fra Per, Asbjørg, Edel og andre klubbvenner.
  • Pyskisk støtte fra bl.a vår gode og stødige Tove.
  • Vår superflinke kursinstruktør Bente Bjerkestrand.
  • Beste dommeren vi kunne ha fått, Tryggve Kroken, som førte oss så trygt som mulig gjennom prøven.
Tusen takk også til familie og venner som har hjulpet oss fram mot denne prøven :)


Møst er et must - Selv på skrekkelige prøvedager! :o)

Kommentarer

Populære innlegg