En liten reise - Fra Batnfjorden, via Atlanterhavsvegen, til eventyrlige Langåsen :-)

I dag har vi hatt en super søndag på Langåsen hos vår kjære Asbjørg, og det kommer et innlegg med bilder fra denne kjempefine og koselige dagen snart :) 

På turen hjem fra vakre Averøya måtte jeg bare ta noen bilder, så her får dere turen fra Batnfjorden til Langåsen dokumentert. Tar det i den rekkefølgen, selv om bildene er tatt på hjemturen... Må bare det med mitt hode, slik at jeg har veibeskrivelsen klar for ev. flere som skal til Langåsen via Atlanterhavsvegen :)

Først et glimt fra Atlanterhavsvegen. Bølgene var så fasinerende at jeg ble stående der ei stund... selv om jeg holdt på å blåse helt bort ;)

Reisen starter i Batnfjorden, og her ser vi utover mot den flotte 90-sona som kjapt tar oss til Høgset og Krifast. Elsker den nye veien :)

Høgset - Unngå fristelsen med himmelreise over Krifastbrua, og ta til venstre mot Eide :)

Et glimt tilbake mot Reinfjellet etter å ha tatt av til Eide :) Nå er det bare å følge veien. Litt usikker på tiden det tar å kjøre til Eide herfra, men ca 10-15 min kanskje...

Etter strekningen fra Høgset kommer du til slutt til dette krysset - Kjør til høyre mot Eide. Fra Eide tar det ca 25 min å kjøre til Langåsen. 

Et glimt tilbake fra krysset på Eide - Disse kule fjella har jeg hatt lyst til å ta bilde av flere ganger, og i dag gjorde jeg det :)

Etter å ha kjørt i ca 10-15 min fra Eide kommer du til dette krysset - Kjør til høyre mot Kristiansund, Averøya og Atlanterhavsvegen

Ved starten på Atlantershavsvegen - Flott natur

Et glimt tilbake på noe av Atlanterhavsvegen. Bruene der er ganske så kule, og det er ikke den kuleste som er avbildet her ;)

Straks ferdig med Atlanterhavsvegen, og vakre Averøya i sikte :)

Etter Atlanterhavsvegen kjører du rett fram til du kommer til dette krysset i Kårvåg -  Kjør til venstre mot Kristiansund. Nå er det ca 10 min igjen til Bådalen

I dag møtte jeg på trivelige Molde-folk i Kårvåg. De hadde flotte motorsykler, som jeg bare måtte ta bilde av... Bombe! ;) Den lilla Harley-en med plass til to (2002-modell) var bare så stillig og tøff. Og, den fine eksosrypa (som jeg kom i snakk med når jeg tok bilder av skilt) kunne også fortelle meg at de hadde en liten hund. Den blir et år i morgen, og det skulle feires. Vi gratulerer med 1-årsdagen til Pia Sofia! :-) Send meg en e-post eller noe sånt om jeg husker navnet feil... Og, takk for praten og besøket på bloggen vår. Jeg skal ta meg tur rundt Averøya, og dere får ha god tur til Alpene senere i sommer :) 

20 år gammel Harley :)

Når du ser Coop-butikken nedi ei dump ser du faktisk Bådalen :) Ta av til høyre her, kjør over brua og videre oppover i bygda

Langåsen :-)

Kommentarer

Populære innlegg