Vår favorittinstruktør & et ønske som ble oppfylt + litt fra 3 samling i FP/LP1 :-)

Jeg tipper de fleste kunne ha sagt hvem som er vår favorittinstruktør, men vi sier det likevel: 

Bente Bjerkestrand er vår favorittinstruktør!

Beste instruktøren, Bente.
21.05.12
Våren 2012 var vi en gjeng som til sammen hadde 12 fantastiske kurskvelder med Bente. Vi deltok på grunnkurset og videre på kurset i konkurranselydighet. Begge kursene var lærerike, og så kjekt som vi hadde det. Etter dette var det ikke flere kurs vi kunne delta på med Bente, men vi hadde et ønske om flere Bente-kurs. Det hjelper faktisk å mase litt, og i år fikk vi ønsket vårt oppfylt med kurs mot Ferdselsprøve (FP) og Lydighet klasse 1 (LP1). Jippy! :) 

Onsdag denne uka hadde vi vår tredje samling i kurset FP/LP1. Vi startet med å samles inne i klasserommet, og Bente hadde planen klar: Banen var blitt helt snøfri på Møst, og hva passet vel da bedre enn å kjøre gjennom løypa med lineføring og fri ved fot på FP. Inkludert i denne løypa er gruppa. Bente tegnet fint opp på tavla, og det var helt klart til å forstå. Men, det er mye å huske/koordinere før man har det i blodet ;) Et veldig godt eksempel på hvor vanskelig det er å lære slike ting er vel meg selv (bloggdama Anne), som prøvde på gruppa en dag i forveien (ukens tirsdagstrening). Blant annet Aina Grønseth flira seg helt skakk, men var ellers grei :) Per Sallaup hjalp til med å holde Kaizer, kom med tips og var til god støtte. Til slutt fikk jeg det til :) Det som er litt merkelig er at jeg faktisk tror at jeg klarte dette på den første samlingen, men jeg tror at jeg da måtte ha gått høyresving først... Så, mitt råd: Ikke rot dere bort ved å starte med venstresving i gruppa, det blir det bare tull av ;) 

Tilbake til samlingen på onsdag. Når vi trena ute på banen hadde vi to hunder ute, den ene gikk løypa og den andre låg i enkeltdekk. I tillegg trente vi på disse øvelsene: Vesenstest, presentasjon for dommer og en øvelse på ferdselsdelen hvor hunden er bundet (med skjult fører) mens en annen hund i bånd passerer. 

For gruppa tok vi med oss tipset fra Per på tirsdagstrening dagen før: Raskt inn og først høyre. Det funket kjempebra :) 

Sjøvaste Per med Aylar, trening før NM i Bruks 2012 :)

Alle hundeførere og hunder leverte veldig bra på denne samlingen, og faktisk så greide jeg å gå gruppa riktig. Ikke verst :)

Det som er så bra på disse samlingene er at vi lærer så mye av å hjelpe hverandre, og vi får alle med oss tips om hva vi kan jobbe videre med. Superbra! :) 

Vi fikk ikke tatt bilder på samling nr. 3, så jeg har plukka litt bilder fra tidligere innlegg. 

Jess!!! :) - Gunn Elisabeth Fladseth og Samba etter en superbra gjennomført avstandskommandering :)
Bilde fra samling 2 

En flott ekvipasje som trener på stå - Emma og Spex :)
Bilde fra trening 9. april
Vakkert - Trine og Arex en lørdag må Møst :) 

Ulla, jenta til Berit Neuenkirchen, er kjempeflink på sitt og bli :)
Bilde fra samling 2 

Jeg, bloggdama Anne, og min Kaizer in action på Møst.
Forto av Aina Grønseth 11.09.12 


Tusen takk til Bente Bjerkestrand og alle kursdeltakere, for nok en fantastisk samling!

Kommentarer

Populære innlegg